søndag den 3. maj 2015

Grøn er vårens hæk, kåben kastes væk.

Det lyder jo vældig skønt og det næste "jomfruer sig alt på volden sole" tegner jo idylliske billeder i hovedet på læseren. Det er en af mine favorit forårssange.

Meeen de eventuelle jomfruer og andre som vælger at gå tur på volden eller andre steder skal nok ikke lægge kåben for langt væk.

Vi er i maj måned og hækken bliver da også mere og mere grøn, men helt sommer er det ikke endnu. Der har ganske vist været dage hvor kåben kunne blive indendørs i hvert fald i dagtimerne men det svinger meget.

Ligeledes er det gået op for mig at jeg endnu ikke har set svalen endnu, eller har hørt om andre som har set den fra dem jeg ellers plejer at få besked fra :-)

Men alligevel synes jeg at foråret er en SKØØØØN tid :-) - har på det sidste været på tur med bus og tog og er på den måde kommet ud i landskabet. Her har jeg kunnet fryde mig over alt det skønne der hører foråret til. Bøgetræer, anemoner i skovbunden, syrener der udvikler sig mere og mere samt alt det andet grønne der vælter frem netop nu.

Selv de skønne små gule sole som lyser så smukt i græsset og som andre kalder "Fandens mælkebøtte" fryder mit øje - og så glæder de mine små marsvine-venner når de plukket bliver serveret for dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar