fredag den 26. december 2014

Og det fortsætter. :-)

Salget af varer der ikke til hverdag findes i sortimentet eller af private - nemlig FYRVÆRKERI :-)

Byggemarkeder indhegner grunden og sætter containere. Krudtsælgere anlægger pladser af køreplader og sætter et telt og selv tankstationer annoncerer ved vejen - jeg har også set enkelte steder hos,  hvad jeg mener må være "private" - der skal dog nok lidt mere til end til at sælge juletræer ;-)

Men hektisk er det jo da der i år kun er halvt så mange dage at sælge det i med den nye fyrværkerilov!!!

Den ny lov, der også kun tillader affyring af raketter i ganske få dage, er i min verden rigtig dejlig, men da jeg i dag stod og ventede på en rutebil og gennem snoren kunne mærke hvordan min hund rystede af angst fordi der var nogen som fyrede af før tid laaangt væk og den anden dag læste om en som havde mistet sin hest fordi den var løbet ud foran en bil og blev dræbt på grund af fyrværkeri fyret af før lovlig tid, ja så kan jeg ikke lade være med at tænke på HVEM som skal håndhæve den lov!!!!

Der vil jo også her, som med så meget andet, være nogle ignoranter som blæser på loven.

Godt nytår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar